רשומות

מציג פוסטים מתאריך אפריל, 2013

הנקה

תמונה
יש אמהות שחשוב להן מאוד להניק כיוון שזה ההמשך הישיר של ההריון והלידה ואני רוצה לציין כמה משתנים חשובים להצלחה בהנקה @ תמיכה מהסביבה הינה סופר חשובה להמשך ולייאוש שלעיתים מנקר בנו עקב מחסור בשינה. @ ניתן לתת בקבוק חלב שאוב מומלץ מגיל חודש כדי שלא תהיה העדפה על השד @ לדעת שישנן קפיצות גדילה ואז התינוק לא יורד מהשד לכמה שעות וימים אך לאחר מכן הכל שב על קנו. @ זה הדבר הכי מופלא בעולם,היכולת להזין את התינוק שלך @ לדעת שחלב אם הינו היחיד שמעכל היטב במערכת העיכול שמסתגלת היטב לאחר הלידה @ הרבה נשמות טובות יגידו שגזים( קוליק) הינם כתוצאה ממזונות שאת אוכלת,כיום יועצות הנקה מציינות שאין קשר ומבחינה פיזיולוגית לידיעה זהו תהליך טבעי בהתפתחות והסתגלות המעיים,יש תינוקות שמסתגלים בקלות ויש שלוקח להם קצת זמן. @ אני מצרפת מאמר של יועצת הנקה מהידועות בארץ-הדי הרפז שמדברת על השלכות גלולות למניעת הריון והנקה חשוב שתיקראי! @ דבר אחרון מיצאי לך אוזן קשבת שתעודד אותך להמשיך להניק למרות כל הרעשים והקשיים שיהיו בדרך! בתמונה אני מניקה את בני השלישי בהצלחה וימים טובים

חשיבות פעילות גופנית בהריון ולאחר לידה

אני בהריונות שלי לצערי הרב לא זכיתי ליותר מדי ספורט בגלל שמירות הריון כ3 חודשים. בלימודי הדולה שלמדתי התודעתי ליוגה נשית- הרוב מכירות את המושג יוגה, מדיטציה וכד' ביוגה נשית ישנה התייחסות והתמקדות באיסוף רצפת אגן והתחלתי לתרגל בסטודיו מקסים בחיפה ולאט לאט הפנמתי תובנות לגבי הגוף שלי, מצבי רוח שחוויתי והתמודדות עם סדק בפיקת הברך שהייתה באותה תק' לא ויתרתי על היוגה. אני ממליצה בחום לכל אישה סביב תק' הפריון והלידה לחבור למקום הקסום הזה שבו היא מתנתקת מהטרדות היומיומיות, מהטיפול במשפחה ובבית ולמצוא את המשאב שביוגה. ישנן תנוחות שמסייעות ללידה קלה יש לתרגל לפני הלידה כמובן א. כדי שהגוף יזכור וב. כדי שהגוף יהיה רגוע בתנוחות האלו, לראות שבאמת נעים ונוח לו. מצרפת לכן קישור לסרטונים של נשות מקצוע שאני אוהבת ומוקירה, תהנו שירלי מן רעות צבי שנדע ימים טובים וכיפים ענבר

היפוך עובר

היי יקרה שמחה שהגעת אלי, את בני ילדתי בניתוח קיסרי כיוון שהיה עכוז ולאחר שנתיים כשהתחלתי את לימודי הדולות  במהות-בר אילן  גיליתי שיכולתי אולי אחרת אם הייתי יודעת את מה שיודעת כיום... מאז אני מלמדת נשים את התרגילים המצורפים ולשמחתי הרבה ,ישנם אחוזי הצלחה גבוהים בשבועות מתקדמים 36/37 העובר מתהפך. ישנם בתי חולים בארץ שמקבלים לידת עכוז. מס' תרגילים ממש פשוטים: 1.במידה ויש ילד נוסף בבית יש בוודאי חפצים שלו שמפוזרים בבית, אז לשם התרגיל רדי לעמידת 6 והתחילי לאסוף את החפצים כאשר יד נגדית לרגל, ניתן בסיבובים מעגליים וניתן בסיבובי שמניות. 2.רק במידה והעובר אינו מבוסס במצב עכוז ניתן לתרגל במיטה, הישעני עם הרגליים כלפי ראש המיטה והתרוממי לאט עד למקסימום שהרגלים מסוגלות העזרי בכריות לתמיכה בגב התחתון וברגע שהגעת למקסימום היכולת שלך בטיפוס נענעי את האגן בניעות קלות מצד לצד. 3.כיוון פנס לבן לבטן התחתונה, מגרה את העובר להבין מאיפה מגיע האור ומתחילה הסתובבות. 4.לחיצה בנק' הנמצאת מעל הזרת- מופיע הסבר בסרטון המצורף . 5.שיטה אלטרנטיבית של המורה שלי (גילוי נאות והיא מדהימה ) רות פדי

טיפים ללידה

אני נוהגת מזה כמה שנים לעשות יוגה נשית בה ישנה חשיבות לרצפת האגן- שהינה בעצם רקמה המאגדת את השופכה, הנרתיק והחלחולת החשיבות הינהלחיזוקה ולשמירה עליה בתק' ההריון,הלידה ולאחריה למי שלא עושה יוגה התרגול לזהות את חוזק רצפת האגן הינו בשירותים באופן חד פעמי כשאת מסיימת להטיל את מימייך ממש בטיפות האחרונות לעשות פיפי סטופ! עצירה לרגע ולשחרר כך תדעי איך זה מרגיש כשאוספים את רצפת האגן. וכעת כשאת יודעת איך זה מרגיש הגיע הזמן לתרגל ולשמור עליה אפילו כשאת עוצרת ברמזור לנשום לאסוף את רצפת האגן ולשחרר כך תתרגלי ותחזקי כדי שבעת הלידה לא תינזק לאחר לידות עקב לחיצות בלתי אפיקטיביות אנחנו יוצרות לחץ על החלחולת ועל כן מופיעים לאחר מכן טחורים.. יש נשים שלאחר מס לידות מגיעות לקושי בשליטה בסוגרים- ביחס לשלפוחית השתן בעיקר עם כל צחוק ושיעול בורחות להן כמה טיפות וזה לא נעים בכלל אז לשמור ולחזק ואם את כבר בשלב מתקדם של קושי בשליטה אני ממליצה בחום לפנות לפיזותרפיסטית לרצפת אגן היום יש מימון בקופ"ח ורופאי הנשים מפנים רק צריך לבקש. בהצלחה :) http://www.youtube.com/watch?v=CuXEaC2B5ps